English

Fideo: Sut i gael y mwyaf o'ch cynnwys digidol ar y cyfryngau cymdeithasol

Mae Sarah Shaw, Rheolwr Rhaglen yn yr Heritage Alliance, yn rhannu'r awgrymiadau pennaf ar gael y mwyaf o'ch cynnwys digidol ar y cyfryngau cymdeithasol. Mae'r fideo yma, sy'n llawn dop gydag enghreifftiau a theclynnau, yn canolbwyntio ar bedwar maes allweddol ar gyfer rhannu eich cynnwys yn llwyddiannus ar y cyfryngau cymdeithasol: cynllunio cynnwys digidol, ei gadw'n gyfreithlon, tueddiadau yn y cyfryngau cymdeithasol a chodi eich proffil.

Mae'r adnodd hwn ar gael yn Saesneg a Chymraeg
Phone sat next to Scrabble letters spelling ‘social media’
Photo by Firmbee.com on Unsplash


More help here



Digital Heritage Hub is managed by Arts Marketing Association (AMA) in partnership with The Heritage Digital Consortium and The University of Leeds. It has received Department for Digital, Culture, Media and Sport (DCMS) and National Lottery funding, distributed by The Heritage Fund as part of their Digital Skills for Heritage initiative. Digital Heritage Hub is free and answers small to medium sized heritage organisations most pressing and frequently asked digital questions.

Arts Marketing Association
Heritage Digital
University of Leeds logo
The Heritage Fund logo